Lad Være Med At Vælge Et Brandnavn, Der Er Svært At Stave Til

Vi synes, det er fedt, at sprogpiloter.dk forsøger at øge danskerne sproglige kompetencer, men vi tvivler på, at siden lykkes med at få hele befolkningen til at stave fejlfrit. Derfor vil vi, Uniwatches, godt give et godt råd til dem, der overvejer at stifte virksomhed, som tager højde for, at der findes svage stavere derude.

Der vil nok altid være dem, der er gode til at stave, og dem, der er yderst udfordrede på dette felt, og det er ganske smart at have dette i mente, når man stifter virksomhed.

Rigtig mange begår en fejl, når de skal vælge virksomhedsnavn, og denne fejl beror på, at de vælger et navn, som er vanskeligt at stave til, og det er altså ikke vanvittigt smart.

Er din virksomheds navn svært at stave til, risikerer du nemlig at miste en masse trafik på internettet.

Det er sandsynligt, at folk giver op, når de forsøger at komme ind på din hjemmeside, fordi de simpelthen ikke kan stave til det rette domænenavn.

Du kan også gå glip af links

Hvis man går op i online marketing og særligt SEO, så ved man, at indgående links er afgørende for, hvor godt man ligger på søgemaskinerne.

Hvis din virksomheds navn er besværligt at stave til, er der risiko for, at du går glip af links, da folk sandsynligvis vil komme til at skrive forkerte URL'er, når de skal linke til dig. Det kan dermed svække din virksomheds SEO-profil, sæt navnet på din virksomhed er udfordrende at stave til.

Google hjælper heldigvis ofte folk frem

Google plejer heldigvis at hjælpe noget af den tabte trafik frem, hvis folk har svært ved at stave til et domænenavn. Ofte vil man nemlig dukke op som øverste resultat på Google, selvom folk har stavet ens brandnavn forkert - i hvert fald hvis buddet er nogenlunde rigtigt.

Selvom Google ofte hjælper folk, der staver forkert, frem, mener vi dog ikke, at der er nogen grund til at vælge et navn, der er svært at stave til.

Ovenstående indlæg er bragt i samarbejde med Uniwatches, der sælger alverdens ure fra de førende producenter, blandt andet Hugo Boss og Daniel Wellington.  

af: Kristian Ommen
Kommunikationskonsulent hos SEO- og Content Marketing-bureauet Nutimo

sprogpiloter.dk